Odborné články

Poruchy spánku

Spánek tvoří téměř třetinu našeho života a díky regeneraci ve spánku je naše tělo schopno fungovat. Jak kvalitní je náš spánek ovlivňují fyziologické procesy v životě jako je např. těhotenství nebo stáří, a patologické procesy, mezi něž řadíme deprese, Alzheimerovu chorobu, astma bronchiale, gastritické potíže nebo epilepsii a další.Ve spánku se pravidelně střídají dvě fáze REM a nonREM, kdy REM je aktivní fáze, ve které se zdají lidem sny a nonREM je fází pasivní - hlubokého spánku. Ideální délka spánku jje 6-9 hodin, kdy se v 90 minutových intervalech střídají obě fáze. S věkem však délka spánku klesá.Porucha spánku se nazývá insomnie a vyskytuje se u 10-20 % populace. Projevuje se přímou poruchou usínání, častým probouzením se v noci nebo předčasným probouzení. Po nekvalitním spánku příchází únava, poruchy koncentrace, nálady atd.Nefarmakologickou léčbou nespavosti je dodržování zásad spánkové hygieny:1, vstávat a chodit spát přibližně ve stejnou dobu2, omezit nebo se zcela vyhnout spánku přes den3, odpoledne omezit nápoje s kofeinem4, pravidelná pohybová aktivita během dne ne však těsně spaním5, dobře větraná místnost, chladno a tma6, odstranění televize a dalších rušivých předmětů z místnostiPro léčbu nespavosti si pacient může vybrat ze široké škály potravních doplňků, čajů a bylinných preparátů. Účinnými látkami v nich jsou především třezalka tečkovaná, meduňka lékařská, chmel otáčivý, kozlík lékařský, mučenka pletní a levandule lékařská. V případě, že problémy přetrvávají i po dodržování zásad spánkové hygieny a používání bylinných preparátů je nutno navštívit lékaře, který zahájí léčbu medikamentozně.

Obrázek Poruchy spánku

Platební karty

Platební karty

Dárkové poukázky

Dárkové poukázky

Klientská karta Vita

Klientská karta

Naše adresa

Podpěrova 518/6, 621 00 Brno – Řečkovice

Provozní doba

pondělí až pátek 8.00 – 18.00

sobota a neděle zavřeno

svátky zavřeno

Logo Facebook